Doctora en Ciencias Sociales
Profesora Investigadora, Departamento de Psicología, Unidad Guaymas
maria.duron@itson.edu.mx
Sánchez-Escobedo, P. A., Valdés-Cuervo, A. A., Contreras-Olivera, G. A., García-Vázquez, F. I., & Durón-Ramos, M. F. (2020). Mexican teachers' knowledge about gifted childrens: Relation to teacher teaching experience and training. Sustainability, 12, 1-9. https://doi.org/10.3390/su12114474
García-Vázquez, F. I., Valdés-Cuervo, A. A., Navarro-Villarreal, A. G., Parra-Pérez, L. G., Durón-Ramos, M. F., & Fimbres-Celaya, D. (2021). Psychometric Properties of the Multidimensional Temperance Scale in Adolescents. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(23). https://doi.org/10.3390/ijerph182312727
Durón-Ramos, M.F., Perez, M., & Chacón-Andrade, E.R. (2022). Orientations to Happiness and University Students’ Engagement during the COVID-19 Era: Evidence from Six American Countries. International Journal of Educational Psychology, 11(1).
Zavala Guirado, M. A., Martínez Iñiguez, J. E., González Castro, I., & Durón Ramos, M. F. (2022). Valoración de la docencia universitaria desde el enfoque socioformativo: propiedades de una escala para su evaluación. Perspectiva Educacional, 61(2), 3-21. http://dx.doi.org/10.4151/07189729-vol.61-iss.2-art.1209
Durón-Ramos, M. F., García Vázquez, F. I., Collins Tenorio, J. J., & Márquez Pérez, P. J. (2022). Orientaciones a la felicidad: placer, compromiso y significado: Diferencias socio-demográficas. Psicumex, 12. https://doi.org/10.36793/psicumex.v12i1.487
García-Vázquez, F. I., Durón-Ramos, M. F., Pérez-Rios, R., & Pérez-Ibarra, R. E. (2022). Relationships between Spirituality, Happiness, and Prosocial Bystander Behavior in Bullying—The Mediating Role of Altruism. European journal of investigation in health, psychology and education, 12(12), 1833-1841. https://doi.org/10.3390/ejihpe12120128
Jhony, A., Chacón-Andrade, E., Pérez, M. A., Torres-Malca, J. R., Ponce, V. V., Durón-Ramos, M. F., ... & Perez, K. J. (2022). Validez y confiabilidad de un cuestionario de cambios en estilo de vida en estudiantes de seis universidades del continente americano. Entorno, 1(73), 32-44. https://doi.org/10.5377/entorno.v1i73.14414
Perez, M., Durón-Ramos, M. F., Jhony, A., Chacon, E., Mills, G., Perez, K. J., Amador Ahumada, C. . E. ., Ripoll Garcia, L. D. ., & Rodríguez Rodríguez, V. C. (2023). A Comparative Study Regarding the Impact of Covid-19 on Latin American College Students. Revista Científica Salud Uninorte, 39(1). https://doi.org/10.14482/sun.39.01.618.723
Zavala, M., Vázquez, M., Durón, M., & Cota, L. (Eds., 2021). Temas selectos de psicología y educación. Evidencia empírica de investigaciones en Sonora. Qartuppi.