Cuevas-Salazar, O., García-López, R. I., Vales-García, J. J., & Cruz-Medina, I. R. (2017). Monitoring the results of the tutoring program in its face-to-face and virtual modalities on the academic achievement of students at a mexican university. International Journal of Higher Education, 6(2), 169-181. https://doi.org/10.5430/ijhe.v6n2p169
García-López, R. I., Cuevas-Salazar, O., Ramírez-Montoya, M. S., & Tenorio-Sepúlveda, G. C. (2017). Competencies for production, search, diffusion and mobilization of open educational resources. International Education Studies, 10(4), 78-89. https://doi.org/10.5539/ies.v10n4p78
Navarro-Ibarra, L. A., Cuevas-Salazar, O., & Martínez-Castillo, J. (2017). Meta-análisis sobre educación vía TIC en México y América Latina. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 19(1), 10-19 . https://doi.org/10.24320/redie.2017.19.1.1217
Mancinas-Morales, M., Cantú-Ballesteros, L., García-López, R. I., & Cuevas-Salzar, O. (2020). Disponibilidad tecnológica y uso de tecnologías por parte de docentes de bachillerato desde la perspectiva del estudiante. Educar, 56(1), 61-75. https://doi.org/10.5565/rev/educar.1006
Navarro-Ibarra, L. A., & Cuevas-Salazar, O. (2021). The impact of a didactic strategy using technology to strengthen the learning of mathematics. Journal of Education and e-Learning Research, 8(1), 90-96. https://doi.org/10.20448/journal.509.2021.81.90.96
Navarro-Ibarra, L. A., & Cuevas-Salazar, O. (2021). Arithmetic in higher education—A learning acquired in elementary education. International Education Studies, 14(2), 54-62. https://doi.org/10.5539/ies.v14n2p54
León-Valdez, R. B., García-López, R. I., & Cuevas-Salazar, O. (2021). Nivel de dominio de las tecnologías de la información y la comunicación en docentes de escuelas primarias privadas. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, 16(1). https://doi.org/10.21723/riaee.v16iEsp.1.14917
Ochoa-Alcántar, J. M., García-López, R. I., & Cuevas-Salazar, O. (2021). Enseñanza remota de emergencia durante la pandemia de Coronavirus. Pädi Boletín Científico De Ciencias Básicas E Ingenierías del ICBI, 9(Especial), 36-41. https://doi.org/10.29057/icbi.v9iEspecial.7489
Valencia-Simons, M. G., Cuevas-Salazar, O., Peralta-García, J. X., & Encinas-Pablos, F. J. (2021). Didactic proposal using technology for learning of special products in high school. Journal Information Technology, 8(26),14-25. https://doi.org/10.35429/JIT.2021.26.8.14.25
Víctor Larios, V., Spíndola, P. I., Cuevas, O. & Jerónimo, J. (2021). Conflictos semióticos y niveles de algebrización en aspirantes a Ingeniería. Revista Educación Matemática, 33(3). https://doi.org/10.24844/EM3303.10
Acuña, L. L.; Cuevas, O. y Angulo, J. (2022). Disponibilidad y conocimientos tecnológicos de docentes universitarios de matemáticas en tiempos de la covid-19. Apertura, 14(1), 52-65. http://dx.doi.org/10.32870/Ap.v14n1.2136
Rojas, N. C., Cuevas, O., Torres, C. A. y Del Hierro E. (2022). Análisis psicométrico de la escala de ciudadanía digital en adultos mayores. Revista Espacios, 43(10), 125-134. Doi:10.48082/espacios-a22v43n10p09
Torres, D., Hinojos, J. E. y Cuevas, O. (2022). El proceso de retroalimentación de tareas de matemáticas en la evaluación formativa de pregrado. Areté. Revista Digital del Doctorado en Educación de la Universidad Central de Venezuela, 8 (16), 123-137. https://doi.org/10.55560/ARETE.2022.16.8.6
Rivera, Y. D. T., Cuevas, O., Velarde, M. E., Guzmán, E. y Mocencahua, D. (2022). Math Test Items’ Validation for Admission to Higher Education. US-China Education Review B, 12(4), 119-129. Doi: 10.17265/2161-6248/2022.04.006
Valenzuela-Ochoa, J. M., Cuevas-Salazar, O. and Baca-Carrasco, D. (2023). A didactic sequence for the initial study of fractions. Journal Basic Education, 7(17), 1-15. Doi: 10.35429/JBE.2023.17.7.1.15
Navarro-Ibarra, L., Cuevas-Salazar, O., & Robles-Aguilar, A. (2023). Knowledge gaps in education and ICT: A literature review in open access publications. Contemporary Educational Technology, 15(4), ep480. https://doi.org/10.30935/cedtech/13770
Acuña, L. L., Cuevas, O., Angulo, J. y Torres, C. (2023). Análisis psicométrico de un instrumento sobre conocimientos tecnológicos, pedagógicos y de contenido. Revista Espacios, 44(9), 26-42. DOI: 10.48082/espacios-a23v44n09p03
Barajas, S. L., García, R. I. y Cuevas, O. (2023). Adaptación y validación de un instrumento basado en el modelo TPACK para docentes universitarios. Revista de investigación educativa de la Rediech, 14, e183. https://doi.org/10.33010/ie_rie_rediech.v14i0.1831
Cuevas, O., García, R. I., Mortis, S. V., & Encinas, F. J. (2024). Actitudes del profesor de matemáticas hacia el uso de la computadora en el aula. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 14(28). https://doi.org/10.23913/ride.v14i28.1968
Pablos, D. E., Mortis, S. V., Madrid, E. J., Crespo, A. y Cuevas, O. (2024). Relaciones entre habilidades docentes, opinión sobre la modalidad educativa y el rol del estudiante universitario. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores, Edición especial. https://dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/index.php/dilemas/article/view/4432/4267
González, G., García, R. I., & Cuevas, O. (2024). Propiedades psicométricas de una escala para medir la percepción sobre transformación digital en estudiantes universitarios. IE Revista De Investigación Educativa De La REDIECH, 15, e2157. https://doi.org/10.33010/ie_rie_rediech.v15i0.2157
Navarro-Ibarra, L. A., Cuevas-Salazar, O., Acuña-Michel, L. L., & Valenzuela-Ochoa, J. M. (2025). Mathematics education and technology: Bibliometric analysis and systematic review (2000-2024). Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 21(3), em2607. https://doi.org/10.29333/ejmste/16072
Villanueva, L. C., Valencia, V. A., Serna, M. L. y Cuevas, O. (2025). Mediación parental y el uso del internet en la inclusión educativa desde la ciudadanía digital en adolescentes. Maestro y Sociedad, 22(1), 135-147. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/6753